Związek Nauczycielstwa Polskiego
Oddział Międzygminny w Wodzisławiu Śląskim

Musicie to przeczytać!

20 lutego 2017

GN

10 zarzutów pod adresem nowej podstawy programowej (m.in. przeładowane materiałem, za dużo wiedzy encyklopedycznej, brak korelacji między przedmiotami). Polecamy artykuły Głosu Nauczycielskiego: „Czego szkoła (nie) nauczy?” oraz „Szkoła na fundamentach”.

Polecamy także:

Temat z okładki: Nauczyciele przyrody + nowe kwalifikacje = (możliwe) kłopoty

Zmiany z powodu nowych „ramówek” czekają wszystkich. Największe – nauczycieli przyrody. Przedmiot ten prawie zniknie ze szkół! W podstawówce będą: geografia, biologia, chemia i fizyka. Kto będzie mógł ich uczyć? MEN nie przygotowało żadnych rozwiązań, które pomogłyby nauczycielom przyrody dostosować swoje kwalifikacje do zmienionych „ramówek”. Więcej w Głosie Nauczycielskim nr 7 z 15 lutego br.

Oprócz tego w numerze:

■ Komu zaszkodzi nowa podstawa programowa? Projekt podstawy jest niespójny, chaotyczny, to próba budowania „szkoły niewydolnej kształceniowo” – ostrzegają eksperci.

■ Szkoła na fundamentach PRL i ignorancji – projekt podstawy programowej w części polonistycznej ocenia prof. Sławomir Jacek Żurek, literaturoznawca z KUL.

■ Trudny temat: rodzina alkoholowa. Jak pomóc dziecku zagubionemu?

■ Psychoterapia w szkole. W naszym poradniku Magdalena Goetz pisze o analizie zachowań oraz przedstawia przydatne praktyczne wzory kształtowania zachowań.

■ „Bliżej prawa”: Uzupełnienie dla wszystkich, godziny ponadwymiarowe, awans zawodowy, urlop zdrowotny – co czeka nauczycieli wygaszanych gimnazjów w okresie przejściowym?; Ustalanie prawa do „trzynastki”; Kadra kierownicza szkół a reforma edukacji.

Głos Nauczycielski numer 7 z 15 lutego br.

Prenumerata

EWYDANIE