Musicie to przeczytać!
20 lutego 2017
10 zarzutów pod adresem nowej podstawy programowej (m.in. przeładowane materiałem, za dużo wiedzy encyklopedycznej, brak korelacji między przedmiotami). Polecamy artykuły Głosu Nauczycielskiego: „Czego szkoła (nie) nauczy?” oraz „Szkoła na fundamentach”.
Polecamy także:
Temat z okładki: Nauczyciele przyrody + nowe kwalifikacje = (możliwe) kłopoty
Zmiany z powodu nowych „ramówek” czekają wszystkich. Największe – nauczycieli przyrody. Przedmiot ten prawie zniknie ze szkół! W podstawówce będą: geografia, biologia, chemia i fizyka. Kto będzie mógł ich uczyć? MEN nie przygotowało żadnych rozwiązań, które pomogłyby nauczycielom przyrody dostosować swoje kwalifikacje do zmienionych „ramówek”. Więcej w Głosie Nauczycielskim nr 7 z 15 lutego br.
Oprócz tego w numerze:
■ Komu zaszkodzi nowa podstawa programowa? Projekt podstawy jest niespójny, chaotyczny, to próba budowania „szkoły niewydolnej kształceniowo” – ostrzegają eksperci.
■ Szkoła na fundamentach PRL i ignorancji – projekt podstawy programowej w części polonistycznej ocenia prof. Sławomir Jacek Żurek, literaturoznawca z KUL.
■ Trudny temat: rodzina alkoholowa. Jak pomóc dziecku zagubionemu?
■ Psychoterapia w szkole. W naszym poradniku Magdalena Goetz pisze o analizie zachowań oraz przedstawia przydatne praktyczne wzory kształtowania zachowań.
■ „Bliżej prawa”: Uzupełnienie dla wszystkich, godziny ponadwymiarowe, awans zawodowy, urlop zdrowotny – co czeka nauczycieli wygaszanych gimnazjów w okresie przejściowym?; Ustalanie prawa do „trzynastki”; Kadra kierownicza szkół a reforma edukacji.
Głos Nauczycielski numer 7 z 15 lutego br.